GALATASARAY SPORTIF A.S. de Neler Oluyor? KIME NE IZNI VERILMIS ??



GALATASARAY SPORTİF A.Ş. Genel Kurul Kararlarıyla Yönetim Kurulu Uyelerine Hangi İzinleri verdi ???


Bugun bir arkadasım Galatasaray Sportif A.Ş.’nin gectiğimiz yıl Ekim ayında yapılan Genel Kurul Toplantı Tutanağını gönderdi. Ve 14 ncü maddeye dikkatimi çekti. O kadar çok tutanak ve rapor okumustum ki o maddeyi nasıl kaçırdım gözden anlayamadım. Madde aynen şöyle :

 

Yani GS Sportif A.Ş. nin Yönetim kurulu Başkan ve Üyeleri,  bizzat GS Sportif ile çıkar çatışmasına neden olabilecek nitelikte işlem yapmak için Genel Kuruldan izin almışlar.

Ne bu işlemler ? Şirketle karşı karşıya oturup işlem yapmak, şirkete borçlanmak, bu kişiler için Şirketin kefalet ve garanti vermesi, borçlarını devralması, o yöneticilerin Şirketin faaliyet alanındaki bir işi yapması, rakip şirketlere ortak olması…

Bu ne demek bakalım...

Türkiye'de ve dünyada hiç kimse, yöneticisi olduğu şirketle herhangi bir konuda rekabet edemez, yarışamaz, Şirkete borçlanamaz, hiç bir konuda Şirketle menfaat çatışmasına giremez.

Türk Ticaret Kanununun ilgili maddeleri açık :

MADDE 395- (1) Yönetim kurulu üyesi,şirketle kendisi veya başkası adına herhangi bir işlem yapamaz; ………...

(2) Yönetim kurulu üyesi, ………ve yakınları, …….. ortağı oldukları ………şirketleri, şirkete nakit veya ayın borçlanamazlar. Bu kişiler için şirket kefalet, garanti ve teminat veremez, sorumluluk yüklenemez, bunların borçlarını devralamaz. ……………….

MADDE 396- Yönetim kurulu üyelerinden biri, ….. şirketin işletme konusuna giren ticari iş türünden bir işlemi kendi veya başkası hesabına yapamayacağı gibi, aynı tür ticari işlerle uğraşan bir şirkete …….. ortak sıfatıyla da giremez.

 

ŞİMDİ SORALIM?

Galatasaray Sportif A.Ş. Yönetim kurulu ve Üyeleri, bu madde kapsamına göre aldıkları izinler çerçevesinde, 2012 yılında ve 2013 ün ilk üç ayında hangi işlemleri gerçekleştirdiler?

Mesela Şirketin / kulübün elindeki bir arazinin bulunduğu bir bölgede arazi alım satımı yapan bir şirkete ortak oldular mı? 

Mesela Şirketin hisselerini elinde bulunduran bir Şirketle ortaklık veya hisse alım satımı yaptılar mı?

Yoksa bu soruların cevapları, geçtiğimiz günlerde yayımladığımız diyagramla alakalı olabilir mi ???



Mesela dedik : )


Cevap bekliyoruz.. Açıklamazsanız, Biz mi açıklayalım istersiniz?


 
 
 Hanoglu Hakan

1 yorum:

  1. hakan bey, bu meselede aktif yer alanlardan birisiyim, ancak bu madde hemen her şirketin genel kurulunda kabul edilen alışılagelmiş form bir düzenlemedir. Dierseniz beşiktaş ve fenerbahçe ve diğer şirketlerin olağan genel kurul tutanaklarına bakınız, hemen hepsinde vardır.

    YanıtlaSil